Odwiedza nas 83 gości oraz 0 użytkowników.

Odsłon artykułów:
783481
  • aorszak_baner1.jpg
  • apkolednicy_misyjni.jpg
  • baner.jpg

Drugi dzień Zimowiska w Rabce rozpoczęliśmy  Mszą św., podczas której ks. Adam przybliżył postać św. Brata Alberta.  Po śniadaniu  wyruszyliśmy na autokarową wycieczkę do Zakopanego. Zwiedzanie stolicy Tatr rozpoczęliśmy od Wielkiej Krokwi, gdzie już na nas czekał Przewodnik Tatrzański, pan Wojtek Gąsienica-Franek, z którym udaliśmy się  do Muzeum Przyrodniczego TPN. Po obejrzeniu multimedialnej makiety Tatr  oraz filmu o regionalnej florze i faunie,  wyruszyliśmy na pieszą wędrówkę Ścieżką pod Reglami. Zaśnieżone  łąki i pola, oszronione drzewa prezentowały się pięknie. Można było w ciszy oddać się kontemplacji uroków natury. Szumiący zazwyczaj głośno potok, tym razem był wyciszony, jakby i on chciał poddać się powadze tej zimowej aury. Kolejnym punktem naszej wycieczki była Wozownia w Kuźnicach,  gdzie prezentowana jest kolekcja kręgowców spreparowanych przez wybitnego preparatora, Antoniego Kocyana. Jest to zbiór powstały w drugiej połowie XIX wieku, niezwykle cenny, nie tylko ze względów przyrodniczych, ale również historyczno-kulturowych. Składa się na niego ponad 400 okazów. Wśród eksponatów prezentowanych na wystawie znajdują się przede wszystkim ptaki występujące po północnej stronie Tatr, np. płochacz halny czy pomurnik, a także gatunki pojawiające się w Tatrach sporadycznie. Oprócz awifauny są dobrze zachowane okazy większych ssaków: niedźwiedzia, jelenia, wilka oraz gatunków charakterystycznych dla Tatr: kozicy i świstaka. Po zwiedzeniu wystawy i krótkiej przerwie na odpoczynek cała grupa wyruszyła do Pustelni Brata Alberta na Kalatówkach. Na trasie nie zabrakło zabaw na śniegu i okazji do obserwowania wagoników kolejki na Kasprowy Wierch. O Pustelni, której zwiedzanie rozpoczęliśmy modlitwą do św. Alberta, opowiedziała nam  jedna z sióstr Albertynek. Po dość intensywnej pieszej wędrówce przyszedł czas na odpoczynek na Krupówkach i powrót do Rabki. Czekająca na nas obiadokolacja została zjedzona z wielkim apetytem, a bezpośrednio po niej  rozpoczęła się dyskoteka z okazji Dnia św. Walentego. Zmęczeni, ale szczęśliwi o godz. 22.00 poszliśmy spać. Ks. Marcin

Copyright Rzymskokatolicka Parafia p.w. św. Katarzyny Aleksnadryjskiej Nowa Ruda Słupiec © - misiak4@gmail.com 2014. Wszelkie prawa zastrzeżone.