Odwiedza nas 27 gości oraz 0 użytkowników.

Odsłon artykułów:
  • biui.jpg
  • na_strone.jpg
  • rokducha.jpg

TOTUS TUUS, MARIA! TOTUS TUUS! pod takim hasłem, nad ranem 28 września 2018 roku, ponad 50 osobowa grupa młodych ludzi, przygotowujących się do przyjęcia sakramentu bierzmowania w naszej parafii, wyruszyła do Wadowic i Kalwarii Zebrzydowskiej, by oddać się w opiekę Matce Bożej i bliżej poznać Wielkiego Polaka – Karola Wojtyłę. Opiekę duchową i organizacyjną nad tak liczną grupą sprawował ksiądz Marcin, wspierany przez nauczycieli. Wadowice przywitały nas pięknym, jesiennym słońcem. Jasna bryła Bazyliki Ofiarowania Najświętszej Marii Panny, majestatycznie królowała na rynku. To tu papież Polak mówił:

„Z głęboką czcią całuję próg domu Bożego – wadowickiej fary, a w niej chrzcielnicę, przy której zostałem wszczepiony w Chrystusa i przyjęty do wspólnoty Jego Kościoła. W tej świątyni przystąpiłem do pierwszej spowiedzi i komunii św. Tu byłem ministrantem. Tu dziękowałem Bogu za dar kapłaństwa ...” Jeżeli Wadowice, to także wspominane przez Jana Pawła II - kremówki, słodkie, wyjątkowe, tradycyjne, które nam także było dane spróbować. Na wadowickim rynku, obok Bazyliki, znajduje się Dom Rodzinny Ojca Świętego Jana Pawła II – nowoczesne muzeum, w którym poznaliśmy kolejne etapy życia Karola Wojtyły. Począwszy od domu rodzinnego w Wadowicach, gdzie „wszystko się zaczęło”, po dom, którym stał się dla niego cały świat. Odkrywaliśmy przedwojenne Wadowice, wędrowaliśmy z Ojcem Świętym w góry, towarzyszyliśmy Mu podczas pielgrzymek do Ojczyzny i wyruszyliśmy w 104 podróże apostolskie. W Muzeum mogliśmy też towarzyszyć Wielkiemu Polakowi w Jego odchodzeniu do Domu Ojca i na drodze do świętości. Wzruszenie i doskonała nauka historii, patriotyzmu i zupełnego zawierzenia Bogu. Będąc w Wadowicach odwiedziliśmy także Sanktuarium Świętego Józefa, do którego Karol Wojtyła wraz z ojcem często przychodził, zwłaszcza do spowiedzi. W obrazie w głównym ołtarzu znajduje się Pierścień Papieski przekazany w 2003 roku przez Ojca Świętego a przy ołtarzach bocznych umieszczono szkaplerz Jana Pawła II oraz relikwie św. Rafała Kalinowskiego, który w 1897-1899 był przełożonym Ojców Karmelitów Bosych posługujących w Wadowicach. Właśnie w Klasztorze przylegającym do Sanktuarium mogliśmy zobaczyć celę św. Rafała Kalinowskiego, który jest między innymi patronem ludzi zbuntowanych czy przeżywający sprawy trudne. W klasztorze wiszący dzwon regulował godziny obowiązków, modlitwy ojców, tak i nam przypomniał, że trzeba z żalem pożegnać Wadowice i ruszyć szlakiem Jana Pawła II do Kalwarii Zebrzydowskiej, aby tam uczestniczyć we Mszy Świętej i pokłonić się Matce Kalwaryjskiego Sanktuarium. Ojciec Święty przybywał do Kalwarii na uroczystości maryjne i pasyjne ze swoim ojcem, modlił się spacerując po kalwaryjskich Dróżkach. To właśnie Ta Madonna „wychowywała Jego serce od najmłodszych lat”. Następnie pielgrzymował do Matki Miłosierdzia w chwilach szczególnie trudnych, w latach młodości, kapłaństwa i biskupstwa. Powracał jako następca Piotra Świętego, zawierzając sprawy i bolączki narodu polskiego, Kościoła w Polsce i odnawiając swoje osobiste oddanie, mówiąc: „...Tobie ufam i Tobie raz jeszcze wyznaję: Totus Tuus, Maria! Totus Tuus”. Papież pisał:”… każdy, kto tu przychodzi, odnajduje siebie, swoje życie, swoją codzienność, swoją słabość i równocześnie moc wiary i nadziei ...”O taką właśnie moc wiary i nadziei na ten nowy rok szkolny i całe życie prosili kandydaci do bierzmowania i ich opiekunowie. Beata

Więcej informacji o pielgrzymce do Wadowic na stronie: https://swidnica.gosc.pl/doc/5060942.Zabral-mlodziez-do-Wadowic

Copyright Rzymskokatolicka Parafia p.w. św. Katarzyny Aleksnadryjskiej Nowa Ruda Słupiec © - misiak4@gmail.com 2014. Wszelkie prawa zastrzeżone.